/// Skara Ladies till Tjejmilen

8 september / 2013

Skara Ladies till Tjejmilen

SKARA LADIES

Det började med ett upprop på Facebook i början av året.
Ett gäng tjejer som beslutat sig för att åka till Stockholm och Tjejmilen, bjöd in andra att delta.
Detta resulterade i att 44 glada kvinnor mellan 30+ och 65+ på morgonen fredagen den 6 september steg på bussen för en resa till Stockholm arrangerad av MK-bussresor .
Gruppen SKARA LADIES var bildad!

Brittsommar

Vädret kunde inte varit bättre! Strålande sol och blå himmel.
Vi var uppe i Stockholm på eftermiddagen. Tyvärr hade min rumskamrat blivit sjuk och tvingats stanna hemma och den utekväll vi planerat gick om intet, men jag blev väl omhändertagen av andra Ladies och åt gott på Trattorian , som ägs av TV-kocken Melker Andersson, på Norr Mälarstrand.
Det blev emellertid tidig hemgång för att ladda för Dagen D, nämligen Tjejmilen!

Tjejmilen

Redan klockan 11.00 var vi på plats på Gärdet. Första start var kl 13.00 så det blev en lång väntan, men även själva arrangemanget är något av en folkfest men det var varmt med + 24 grader i skuggan!

Loppet

Drygt 33 000 anmälda startade, så mycket ostkaka och många bananer gick det åt!
Eliten i de första grupperna och i fallande skala beroende på hur vältränad man var.
Detta år vann Isabellah Andersson på tiden 33:42!
Själv deltog jag i Fun run, d v s jag tog mig runt utan tidtagning, men min app sade mig att det tog runt 90 minuter, men två Skaraladies sprang på mindre än 60 !

Segerns sötma

Segerns sötma ska man kanske inte tala om, men glädjen över att tagit sig runt banan en mil gjorde att vi alla kände oss väldigt nöjda och glada och efter en skön dusch och ombyte till civila kläder kände vi oss redo att göra stan!
Självfallet gick inte alla 44 ladies i samlad tropp utan vi valde olika aktiviteter, men 12 av oss hamnade vi slutligen på restaurang BOQUERIA där det var bord bokat och maten förbeställd.

Menyn

Jag kan säga att vi åt gott och MYCKET!
Till det goda vinet åt vi: Oliver, Mandlar, Pimentos de Padron, Manchego, Jamon Serrano, Boquerones, Paella de Boqueria samt Crema Catalana.
Vi funderade först på att ta en taxi från restaurangen på Regeringsgatan till vårt hotell på Kungsholmen, men efter den måltiden kändes det helt nödvändigt med en promenad!

Helhetsupplevelse

Detta veckoslut har varit helt fantastiskt!
Förutom att delta i Tjejmilen så har jag träffat kvinnor jag inte tidigare mött, besökt för mig helt nya restauranger och ätit gott och promenerat i det vackra Stockholm.
Om ett par timmar åker vi tillbaka hem till Skara, men jag hoppas att det blir nytt upprop för SKARA LADIES och Tjejmilen 2014!